LEGO DUPLO

1,5–2 roky

  • Tolik možností, jak si hrát s LEGO® DUPLO®

    Velké kostky pro nejmenší
    Pro děti od 1 ½ roku do 5 let

    Produkty LEGO® DUPLO®
  • Hra s LEGO® DUPLO® rozvíjí vaše dítě!

    LEGO® DUPLO® je skvělá pomůcka k rozvoji schopností a představivosti dítěte. Inspirujte se našimi skvělými herními tipy!

    Procházet herní tipy
  • Bezpečná hračka pro dětskou kreativitu!

    Nemusíte se bát nechat své dítě hrát si s LEGO® DUPLO®. Všestrannému testování kvality a provedení věnujeme veškeré úsilí.

    Více o kvalitě
  • Nekonečná zábava pro vaše nejmenší

    Kostky LEGO® DUPLO® jsou vytvořeny tak, aby rostly společně se schopnostmi dítěte. Díky novým kombinacím nikdy nenudí.

    Více o zábavě
  • Vytvořte seznam přání pro svoje dítě!

    Seznam přání je skvělý způsob, jak vytvořit přehled dárků, které si vaše děti přejí pod stromeček. Vytvořte seznam přání a sdílejte jej s rodinou!

    Vytvořte seznam přání!

Expert

Zábava, která pomáhá vývoji vašeho dítěte.

Hry jsou pro vývoj dítěte velmi důležité. Děti během hry a soutěžení získávají širokou škálu dovedností, které potřebují pro život: motorické dovednosti, trénink paměti i soustředění. Musí se naučit verbálně vyjadřovat a získat cenné zkušenosti ve zvládání svých emocí. A neplatí to pouze pro děti, hra posiluje i pouto mezi dětmi a dospělými.

Význam hry

Hraní her je pro děti velmi důležitou a vážnou aktivitou. Pamatují si své výhry a prohry. To je pro ně opravdu natolik důležité, jako je pro mnohé dospělé jejich práce. Když si děti hrají, jsou v jiném světě, kde dokážou zapomenout na vše ostatní kolem nich: čas, jídlo, spánek – dokonce i na to, že je volají rodiče.

Délka času stráveného hrou závisí na věku

Hraní začíná ve velmi raném věku, kdy miminka zkoušejí opakovat, co vidí, a pohybují s hračkami dopředu a dozadu. Ve věku od dvou do sedmi let začíná u dětí tzv. „symbolická hra“, která vyžaduje spolupráci s jinými dětmi i s dospělými. Když hra dostane jasná pravidla, stane se spolupráce soutěžením. Oblíbené hry často mají nějaký cíl, třeba dokončení stavby LEGO® DUPLO® věže ze specifických barev a s určitým počtem věží. Když se děti učí řešit problémy a myslet tvořivě, vyžaduje to směs fyzické koordinace a bystrosti.

 Někdy je třeba pomoc rodičů

Ty nejlepší hry vyžadují trochu práce navíc – před a po hře. Tou lehčí částí je pro rodiče demonstrování metody pokusu a omylu. Je výzvou rozpoznat, kdy se stáhnout do pozadí a nechat dítě samo uspět nebo selhat. Dítě by si však mělo vše samo vyzkoušet. Vezme si totiž ponaučení spíše z toho, že se jejich LEGO DUPLO Hrad zhroutí, než kdyby celou situaci zachránil rodič. Rodiče by také v dětech měli podporovat zdravého soutěživého ducha, který se jim v budoucnu bude hodit nejen při sportu.

Buďme emotivní…

Hra není vždy jen plná smíchu – a to je dobře. Když se něco pokazí, děti dokážou být přirozeně nazlobené. Frustrované dítě se někdy snaží upoutat pozornost pláčem, přerušováním činností jiných nebo úplným skončením hraní si. Výhry a prohry poskytují dětem trénink v ovládání a překonávání hněvu. Nevyhýbejte se mu.

Dejte pozor na načasování

Nevěřili byste, jak důležité je pro hru správné načasování. Úspěch hry nebo její selhání může záviset na momentální náladě dítěte nebo dokonce i na denní době. Aby byla hra úspěšná a dítě bavila, je nejlepší začínat v době, kdy je váš potomek odpočinutý a najedený.

Expert

Prozkoumejte se svým malým objevitelem říši zvířat!

První setkání dítěte se zvířetem často spustí lavinu otázek, na které se někdy jen stěží hledají odpovědi. Všimli jste si ale, že interakce se zvířátky může v lecčem pomoct? Třeba obyčejné počítání kraviček na pastvě pomáhá v matematických dovednostech. Zvířecí člen domácnosti také prohlubuje rozvoj emocí. Pokud chcete do rodiny pořídit mazlíčka, je ale dobré si nejprve na zvířátka zvykat mimo dům a zjistit, které je pro vás nejvhodnější.

Zvířata a děti

Na děti venku čeká obrovský svět a zvířata jsou jeho odvěkou součástí. Děti by se proto měly naučit s nimi vycházet. Není to pro ně ale příliš těžké, protože jsou fascinovány jak exotickými, tak obvyklými zvířaty – slonem v zoo stejně jako novými koťátky od sousedů. Protože rodiče nemohou nikdy vědět, které stvoření jejich dítě opravdu zaujme, měli by mu přibližovat všechna zvířátka.

Otázky především

Kromě toho, že se děti rozplývají, když zvířata vidí, mají také mnoho otázek na to, co je zaujalo. Chtějí znát jména, obvyklou potravu nebo třeba důvod, proč daný tvor nejí právě teď. Přirozeným způsobem s nimi můžete trénovat jejich početní dovednosti či pojmenovávání barev.

Skutečný zážitek

Vidět více zvířat znamená pro děti užít si více zábavy, a proto je návštěva zoo na vrcholku žebříčku dětských přání. Kde jinde by mohly potkat tolik neobvyklých a naprosto výjimečných tvorů během jednoho dne? Navzdory podívané v exotických pavilonech děti stále táhnou i ty části zoo, kde se mohou starat o obvyklá zvířátka: kůzlátka, ovečky a prasátka. Děti mají prostě rády to, čeho se mohou doopravdy dotknout a co mohou nakrmit – bez ohledu na exotičnost.

Zvířátka i domů

Každý den v zoo musí jednou skončit, jenže co potom? Dětské nářky a stesky po zvířátkách pomohou utišit plyšáci a LEGO® figurky. Díky nim si dokonce výlet lépe zapamatují. Trénovat dětskou paměť opakováním jmen LEGO® DUPLO® zvířátek, jejich zajímavých vlastností a jejich potravy můžete před návštěvou zoo i po ní.

Péče o domácího mazlíčka

A pokud hračky nestačí a děti dál touží po živém domácím mazlíčkovi, ukažte jim nejdřív, co vše péče o něj obsahuje. Nechte děti, aby na LEGO DUPLO figurkách zkoušely a trénovaly každodenní úkoly spojené s péčí o vysněného mazlíčka – krmení, čištění, venčení, koupání. Když jejich snaha nepoleví a nadšení se nezmírní, je zřejmě ten správný čas vybrat živého parťáka pro dětská dobrodružství. 

Více z této kategorie

Expert

Tvořivá hra začíná už u batolat

Volba správné hry podle věku dítěte

Hra je nedílnou součástí dětského vývoje a v jeho rozvoji zastává nenahraditelnou roli. Díky hře děti zdokonalují motoriku, cvičí paměť a rozvíjejí svou slovní zásobu. Učí se také základům spolupráce a lepšímu zvládání emocí. Navíc hra posiluje i pouto mezi dětmi a dospělými.

Podoba hry se odvíjí od věku dítěte

Způsob hraní a typy her se liší podle věku dítěte. Hrát si děti začínají již v kojeneckém věku, kdy napodobují svět kolem sebe. Učí se hračku správně uchopit a zkoumají, jak s ní dokážou manipulovat.

Ve věku od dvou do sedmi let začíná děti bavit tzv. symbolická hra, která vyžaduje spolupráci s jinými dětmi a dospělými. Pro předškoláky začíná být více důležitá hra s jasnými pravidly, soutěžením a spoluprací. Pro dospělé je toto období časem, kdy mohou projevit aktivní zájem o aktivity svých dětí a zároveň si s nimi užít při hře mnoho zábavy.

Oblíbeným druhem symbolických her jsou konstruktivní hry s určitým cílem. Například společná stavba hradu podle daných pravidel. Podobné druhy hraní zlepšují schopnost řešit problémy, překonávat překážky a zároveň rozvíjí kreativitu.

Zabaví se dívky stejnou hrou jako kluci?

Existuje rozdíl mezi tím, jak si hrají kluci a holky? Kluky většinou baví hry zaměřené na fyzické aktivity a přímé soupeření s někým dalším. Na druhou stranu holčičky mají často více vyvinuté motorické schopnosti. Tyto rozdíly ukazují, jak důležitá je jejich společná hra, při které se mohou učit jeden od druhého. 

Společná hra obohatí děti i rodiče

Hra je určitým modelem reality pro děti i pro dospělé. Dětem hry pomáhají lépe pochopit složitý svět, který je obklopuje. Dospělým může hra naopak poskytnout vhled do myšlení jejich dětí a porozumět lépe jejich chování, zájmům a přáním. 

Expert

Dětská hra má mnoho podob. Ale jak si hrát správně?

Dětská hra je důležitá forma učení i osvojování si základních sociálních dovedností. Víte ale, jaké typy her se hodí pro různý dětský věk?

Důležitost hry

Hra je pro dítě a jeho vývoj důležitá. Osvojuje si při ní nové dovednosti. Učí se ovládat vztek i agresivitu. Rozvíjí motoriku, paměť, pozornost i řeč. Neobyčejně rozvíjí sociální vazby mezi dítětem a dospělým, napodobuje je.

Hra cvičení

Předstupeň hry se objevuje již u kojenců. Hru můžeme nazvat „hra cvičení“. Dítě opakuje činnosti, které dobře ovládá (manipuluje s některými objekty, s hračkami). 

Symbolická hra

Od dvou do sedmi let se objevuje „symbolická hra“. Dítě se učí spolupracovat s jinými vrstevníky. Je více než žádoucí, aby si dospělý s dítětem hrál, projevoval o dítě a jeho aktivity zájem. U předškolních dětí se objevují první hry s pravidly, soutěže a kooperace.

Konstruktivní hry

Ze symbolické hry se vyvíjí konstruktivní hry. Tyto hry dodržují pravidla, směřují k opravdovým adaptacím, hra má svůj cíl (stavba hradu z písku). Tato hra řeší problémy, rozvíjí kreativitu.

Chlapecká a dívčí hra – existuje?

Mezi hračky řadíme velké množství předmětů, se kterými můžeme podnikat mnoho aktivit.

Chlapecká hra může agresivnější, s výraznými prvky fyzické aktivity. Hra je

hrubší, chlapci se snaží dominovat nad ostatními vrstevníky.

Dívky mají lepší sebekontrolu. Chlapci si zase hrají raději ve větším kolektivu než dívky. 

Trénování skutečných situací

Na hru lze někdy nahlížet jako na model skutečnosti. Představuje chování, které nevede k žádnému cíli. Napodobováním reálného světa začíná dítě pronikat do světa dospělých a chápat ho.

2–3 roky

Herní tipy

Expert

Zábava, která pomáhá vývoji vašeho dítěte.

Hry jsou pro vývoj dítěte velmi důležité. Děti během hry a soutěžení získávají širokou škálu dovedností, které potřebují pro život: motorické dovednosti, trénink paměti i soustředění. Musí se naučit verbálně vyjadřovat a získat cenné zkušenosti ve zvládání svých emocí. A neplatí to pouze pro děti, hra posiluje i pouto mezi dětmi a dospělými.

Význam hry

Hraní her je pro děti velmi důležitou a vážnou aktivitou. Pamatují si své výhry a prohry. To je pro ně opravdu natolik důležité, jako je pro mnohé dospělé jejich práce. Když si děti hrají, jsou v jiném světě, kde dokážou zapomenout na vše ostatní kolem nich: čas, jídlo, spánek – dokonce i na to, že je volají rodiče.

Délka času stráveného hrou závisí na věku

Hraní začíná ve velmi raném věku, kdy miminka zkoušejí opakovat, co vidí, a pohybují s hračkami dopředu a dozadu. Ve věku od dvou do sedmi let začíná u dětí tzv. „symbolická hra“, která vyžaduje spolupráci s jinými dětmi i s dospělými. Když hra dostane jasná pravidla, stane se spolupráce soutěžením. Oblíbené hry často mají nějaký cíl, třeba dokončení stavby LEGO® DUPLO® věže ze specifických barev a s určitým počtem věží. Když se děti učí řešit problémy a myslet tvořivě, vyžaduje to směs fyzické koordinace a bystrosti.

 Někdy je třeba pomoc rodičů

Ty nejlepší hry vyžadují trochu práce navíc – před a po hře. Tou lehčí částí je pro rodiče demonstrování metody pokusu a omylu. Je výzvou rozpoznat, kdy se stáhnout do pozadí a nechat dítě samo uspět nebo selhat. Dítě by si však mělo vše samo vyzkoušet. Vezme si totiž ponaučení spíše z toho, že se jejich LEGO DUPLO Hrad zhroutí, než kdyby celou situaci zachránil rodič. Rodiče by také v dětech měli podporovat zdravého soutěživého ducha, který se jim v budoucnu bude hodit nejen při sportu.

Buďme emotivní…

Hra není vždy jen plná smíchu – a to je dobře. Když se něco pokazí, děti dokážou být přirozeně nazlobené. Frustrované dítě se někdy snaží upoutat pozornost pláčem, přerušováním činností jiných nebo úplným skončením hraní si. Výhry a prohry poskytují dětem trénink v ovládání a překonávání hněvu. Nevyhýbejte se mu.

Dejte pozor na načasování

Nevěřili byste, jak důležité je pro hru správné načasování. Úspěch hry nebo její selhání může záviset na momentální náladě dítěte nebo dokonce i na denní době. Aby byla hra úspěšná a dítě bavila, je nejlepší začínat v době, kdy je váš potomek odpočinutý a najedený.

Expert

Prozkoumejte se svým malým objevitelem říši zvířat!

První setkání dítěte se zvířetem často spustí lavinu otázek, na které se někdy jen stěží hledají odpovědi. Všimli jste si ale, že interakce se zvířátky může v lecčem pomoct? Třeba obyčejné počítání kraviček na pastvě pomáhá v matematických dovednostech. Zvířecí člen domácnosti také prohlubuje rozvoj emocí. Pokud chcete do rodiny pořídit mazlíčka, je ale dobré si nejprve na zvířátka zvykat mimo dům a zjistit, které je pro vás nejvhodnější.

Zvířata a děti

Na děti venku čeká obrovský svět a zvířata jsou jeho odvěkou součástí. Děti by se proto měly naučit s nimi vycházet. Není to pro ně ale příliš těžké, protože jsou fascinovány jak exotickými, tak obvyklými zvířaty – slonem v zoo stejně jako novými koťátky od sousedů. Protože rodiče nemohou nikdy vědět, které stvoření jejich dítě opravdu zaujme, měli by mu přibližovat všechna zvířátka.

Otázky především

Kromě toho, že se děti rozplývají, když zvířata vidí, mají také mnoho otázek na to, co je zaujalo. Chtějí znát jména, obvyklou potravu nebo třeba důvod, proč daný tvor nejí právě teď. Přirozeným způsobem s nimi můžete trénovat jejich početní dovednosti či pojmenovávání barev.

Skutečný zážitek

Vidět více zvířat znamená pro děti užít si více zábavy, a proto je návštěva zoo na vrcholku žebříčku dětských přání. Kde jinde by mohly potkat tolik neobvyklých a naprosto výjimečných tvorů během jednoho dne? Navzdory podívané v exotických pavilonech děti stále táhnou i ty části zoo, kde se mohou starat o obvyklá zvířátka: kůzlátka, ovečky a prasátka. Děti mají prostě rády to, čeho se mohou doopravdy dotknout a co mohou nakrmit – bez ohledu na exotičnost.

Zvířátka i domů

Každý den v zoo musí jednou skončit, jenže co potom? Dětské nářky a stesky po zvířátkách pomohou utišit plyšáci a LEGO® figurky. Díky nim si dokonce výlet lépe zapamatují. Trénovat dětskou paměť opakováním jmen LEGO® DUPLO® zvířátek, jejich zajímavých vlastností a jejich potravy můžete před návštěvou zoo i po ní.

Péče o domácího mazlíčka

A pokud hračky nestačí a děti dál touží po živém domácím mazlíčkovi, ukažte jim nejdřív, co vše péče o něj obsahuje. Nechte děti, aby na LEGO DUPLO figurkách zkoušely a trénovaly každodenní úkoly spojené s péčí o vysněného mazlíčka – krmení, čištění, venčení, koupání. Když jejich snaha nepoleví a nadšení se nezmírní, je zřejmě ten správný čas vybrat živého parťáka pro dětská dobrodružství. 

3–4 roky

Herní tipy

Expert

Zábava, která pomáhá vývoji vašeho dítěte.

Hry jsou pro vývoj dítěte velmi důležité. Děti během hry a soutěžení získávají širokou škálu dovedností, které potřebují pro život: motorické dovednosti, trénink paměti i soustředění. Musí se naučit verbálně vyjadřovat a získat cenné zkušenosti ve zvládání svých emocí. A neplatí to pouze pro děti, hra posiluje i pouto mezi dětmi a dospělými.

Význam hry

Hraní her je pro děti velmi důležitou a vážnou aktivitou. Pamatují si své výhry a prohry. To je pro ně opravdu natolik důležité, jako je pro mnohé dospělé jejich práce. Když si děti hrají, jsou v jiném světě, kde dokážou zapomenout na vše ostatní kolem nich: čas, jídlo, spánek – dokonce i na to, že je volají rodiče.

Délka času stráveného hrou závisí na věku

Hraní začíná ve velmi raném věku, kdy miminka zkoušejí opakovat, co vidí, a pohybují s hračkami dopředu a dozadu. Ve věku od dvou do sedmi let začíná u dětí tzv. „symbolická hra“, která vyžaduje spolupráci s jinými dětmi i s dospělými. Když hra dostane jasná pravidla, stane se spolupráce soutěžením. Oblíbené hry často mají nějaký cíl, třeba dokončení stavby LEGO® DUPLO® věže ze specifických barev a s určitým počtem věží. Když se děti učí řešit problémy a myslet tvořivě, vyžaduje to směs fyzické koordinace a bystrosti.

 Někdy je třeba pomoc rodičů

Ty nejlepší hry vyžadují trochu práce navíc – před a po hře. Tou lehčí částí je pro rodiče demonstrování metody pokusu a omylu. Je výzvou rozpoznat, kdy se stáhnout do pozadí a nechat dítě samo uspět nebo selhat. Dítě by si však mělo vše samo vyzkoušet. Vezme si totiž ponaučení spíše z toho, že se jejich LEGO DUPLO Hrad zhroutí, než kdyby celou situaci zachránil rodič. Rodiče by také v dětech měli podporovat zdravého soutěživého ducha, který se jim v budoucnu bude hodit nejen při sportu.

Buďme emotivní…

Hra není vždy jen plná smíchu – a to je dobře. Když se něco pokazí, děti dokážou být přirozeně nazlobené. Frustrované dítě se někdy snaží upoutat pozornost pláčem, přerušováním činností jiných nebo úplným skončením hraní si. Výhry a prohry poskytují dětem trénink v ovládání a překonávání hněvu. Nevyhýbejte se mu.

Dejte pozor na načasování

Nevěřili byste, jak důležité je pro hru správné načasování. Úspěch hry nebo její selhání může záviset na momentální náladě dítěte nebo dokonce i na denní době. Aby byla hra úspěšná a dítě bavila, je nejlepší začínat v době, kdy je váš potomek odpočinutý a najedený.

Expert

Prozkoumejte se svým malým objevitelem říši zvířat!

První setkání dítěte se zvířetem často spustí lavinu otázek, na které se někdy jen stěží hledají odpovědi. Všimli jste si ale, že interakce se zvířátky může v lecčem pomoct? Třeba obyčejné počítání kraviček na pastvě pomáhá v matematických dovednostech. Zvířecí člen domácnosti také prohlubuje rozvoj emocí. Pokud chcete do rodiny pořídit mazlíčka, je ale dobré si nejprve na zvířátka zvykat mimo dům a zjistit, které je pro vás nejvhodnější.

Zvířata a děti

Na děti venku čeká obrovský svět a zvířata jsou jeho odvěkou součástí. Děti by se proto měly naučit s nimi vycházet. Není to pro ně ale příliš těžké, protože jsou fascinovány jak exotickými, tak obvyklými zvířaty – slonem v zoo stejně jako novými koťátky od sousedů. Protože rodiče nemohou nikdy vědět, které stvoření jejich dítě opravdu zaujme, měli by mu přibližovat všechna zvířátka.

Otázky především

Kromě toho, že se děti rozplývají, když zvířata vidí, mají také mnoho otázek na to, co je zaujalo. Chtějí znát jména, obvyklou potravu nebo třeba důvod, proč daný tvor nejí právě teď. Přirozeným způsobem s nimi můžete trénovat jejich početní dovednosti či pojmenovávání barev.

Skutečný zážitek

Vidět více zvířat znamená pro děti užít si více zábavy, a proto je návštěva zoo na vrcholku žebříčku dětských přání. Kde jinde by mohly potkat tolik neobvyklých a naprosto výjimečných tvorů během jednoho dne? Navzdory podívané v exotických pavilonech děti stále táhnou i ty části zoo, kde se mohou starat o obvyklá zvířátka: kůzlátka, ovečky a prasátka. Děti mají prostě rády to, čeho se mohou doopravdy dotknout a co mohou nakrmit – bez ohledu na exotičnost.

Zvířátka i domů

Každý den v zoo musí jednou skončit, jenže co potom? Dětské nářky a stesky po zvířátkách pomohou utišit plyšáci a LEGO® figurky. Díky nim si dokonce výlet lépe zapamatují. Trénovat dětskou paměť opakováním jmen LEGO® DUPLO® zvířátek, jejich zajímavých vlastností a jejich potravy můžete před návštěvou zoo i po ní.

Péče o domácího mazlíčka

A pokud hračky nestačí a děti dál touží po živém domácím mazlíčkovi, ukažte jim nejdřív, co vše péče o něj obsahuje. Nechte děti, aby na LEGO DUPLO figurkách zkoušely a trénovaly každodenní úkoly spojené s péčí o vysněného mazlíčka – krmení, čištění, venčení, koupání. Když jejich snaha nepoleví a nadšení se nezmírní, je zřejmě ten správný čas vybrat živého parťáka pro dětská dobrodružství. 

4+ roky

Herní tipy

Expert

Zábava, která pomáhá vývoji vašeho dítěte.

Hry jsou pro vývoj dítěte velmi důležité. Děti během hry a soutěžení získávají širokou škálu dovedností, které potřebují pro život: motorické dovednosti, trénink paměti i soustředění. Musí se naučit verbálně vyjadřovat a získat cenné zkušenosti ve zvládání svých emocí. A neplatí to pouze pro děti, hra posiluje i pouto mezi dětmi a dospělými.

Význam hry

Hraní her je pro děti velmi důležitou a vážnou aktivitou. Pamatují si své výhry a prohry. To je pro ně opravdu natolik důležité, jako je pro mnohé dospělé jejich práce. Když si děti hrají, jsou v jiném světě, kde dokážou zapomenout na vše ostatní kolem nich: čas, jídlo, spánek – dokonce i na to, že je volají rodiče.

Délka času stráveného hrou závisí na věku

Hraní začíná ve velmi raném věku, kdy miminka zkoušejí opakovat, co vidí, a pohybují s hračkami dopředu a dozadu. Ve věku od dvou do sedmi let začíná u dětí tzv. „symbolická hra“, která vyžaduje spolupráci s jinými dětmi i s dospělými. Když hra dostane jasná pravidla, stane se spolupráce soutěžením. Oblíbené hry často mají nějaký cíl, třeba dokončení stavby LEGO® DUPLO® věže ze specifických barev a s určitým počtem věží. Když se děti učí řešit problémy a myslet tvořivě, vyžaduje to směs fyzické koordinace a bystrosti.

 Někdy je třeba pomoc rodičů

Ty nejlepší hry vyžadují trochu práce navíc – před a po hře. Tou lehčí částí je pro rodiče demonstrování metody pokusu a omylu. Je výzvou rozpoznat, kdy se stáhnout do pozadí a nechat dítě samo uspět nebo selhat. Dítě by si však mělo vše samo vyzkoušet. Vezme si totiž ponaučení spíše z toho, že se jejich LEGO DUPLO Hrad zhroutí, než kdyby celou situaci zachránil rodič. Rodiče by také v dětech měli podporovat zdravého soutěživého ducha, který se jim v budoucnu bude hodit nejen při sportu.

Buďme emotivní…

Hra není vždy jen plná smíchu – a to je dobře. Když se něco pokazí, děti dokážou být přirozeně nazlobené. Frustrované dítě se někdy snaží upoutat pozornost pláčem, přerušováním činností jiných nebo úplným skončením hraní si. Výhry a prohry poskytují dětem trénink v ovládání a překonávání hněvu. Nevyhýbejte se mu.

Dejte pozor na načasování

Nevěřili byste, jak důležité je pro hru správné načasování. Úspěch hry nebo její selhání může záviset na momentální náladě dítěte nebo dokonce i na denní době. Aby byla hra úspěšná a dítě bavila, je nejlepší začínat v době, kdy je váš potomek odpočinutý a najedený.

Expert

Prozkoumejte se svým malým objevitelem říši zvířat!

První setkání dítěte se zvířetem často spustí lavinu otázek, na které se někdy jen stěží hledají odpovědi. Všimli jste si ale, že interakce se zvířátky může v lecčem pomoct? Třeba obyčejné počítání kraviček na pastvě pomáhá v matematických dovednostech. Zvířecí člen domácnosti také prohlubuje rozvoj emocí. Pokud chcete do rodiny pořídit mazlíčka, je ale dobré si nejprve na zvířátka zvykat mimo dům a zjistit, které je pro vás nejvhodnější.

Zvířata a děti

Na děti venku čeká obrovský svět a zvířata jsou jeho odvěkou součástí. Děti by se proto měly naučit s nimi vycházet. Není to pro ně ale příliš těžké, protože jsou fascinovány jak exotickými, tak obvyklými zvířaty – slonem v zoo stejně jako novými koťátky od sousedů. Protože rodiče nemohou nikdy vědět, které stvoření jejich dítě opravdu zaujme, měli by mu přibližovat všechna zvířátka.

Otázky především

Kromě toho, že se děti rozplývají, když zvířata vidí, mají také mnoho otázek na to, co je zaujalo. Chtějí znát jména, obvyklou potravu nebo třeba důvod, proč daný tvor nejí právě teď. Přirozeným způsobem s nimi můžete trénovat jejich početní dovednosti či pojmenovávání barev.

Skutečný zážitek

Vidět více zvířat znamená pro děti užít si více zábavy, a proto je návštěva zoo na vrcholku žebříčku dětských přání. Kde jinde by mohly potkat tolik neobvyklých a naprosto výjimečných tvorů během jednoho dne? Navzdory podívané v exotických pavilonech děti stále táhnou i ty části zoo, kde se mohou starat o obvyklá zvířátka: kůzlátka, ovečky a prasátka. Děti mají prostě rády to, čeho se mohou doopravdy dotknout a co mohou nakrmit – bez ohledu na exotičnost.

Zvířátka i domů

Každý den v zoo musí jednou skončit, jenže co potom? Dětské nářky a stesky po zvířátkách pomohou utišit plyšáci a LEGO® figurky. Díky nim si dokonce výlet lépe zapamatují. Trénovat dětskou paměť opakováním jmen LEGO® DUPLO® zvířátek, jejich zajímavých vlastností a jejich potravy můžete před návštěvou zoo i po ní.

Péče o domácího mazlíčka

A pokud hračky nestačí a děti dál touží po živém domácím mazlíčkovi, ukažte jim nejdřív, co vše péče o něj obsahuje. Nechte děti, aby na LEGO DUPLO figurkách zkoušely a trénovaly každodenní úkoly spojené s péčí o vysněného mazlíčka – krmení, čištění, venčení, koupání. Když jejich snaha nepoleví a nadšení se nezmírní, je zřejmě ten správný čas vybrat živého parťáka pro dětská dobrodružství. 


NAČÍTÁM